Kaymakamımız Kadir Duman, Birecik Barajı ve HES İşletme Müdürlüğünü ziyaret etti. İşletme Müdürü Adem Gültekin’den İşletme hakkında brifing aldı. 1993 yılında temeli atılan , 1999 yılımda su tutmaya başlayan, 26 Ağustos 2000 yılında ilk ünitesi üretime geçen, 3 Ekim 2001 yılında 6. ve son ünitesi devreye alınan ve yap işlet devret modeliyle yapılarak, 3 Ekim 2016 yılında EÜAŞ’a devredilen İşletme; 672 MWe kurulu gücü ile ortalama 665 bin konutun elektrik enerjisi ihtiyacını karşılamaktadır. Tesis ayrıca ülkemizin en büyük 6. Hidroelektrik Santralidir.

